סביצ'ה ב-10 דקות

סביצ'ה טעים ומרענן שהוא גם קל וגם פוטוגני

זמנים

זמן הכנה:

10 דק'

זמן המתנה:

ללא

דרגת הקושי

קל

בלאגן במטבח

'זניח'

ללא גלוטן

ללא גלוטן

אחת המנות האהובות עליי בתור מנה ראשונה במסעדות או בבר מפנק היא סביצ'ה.
אין כמו שילוב של דג נא עם פירות, ירקות בשלל טעמים ומרקמים מגוונים שיוצרים את הביס המושלם!

בגלל שזו מנה שלרוב נאכלת במסעדות היא עשויה להישמע מאיימת אבל בפועל מדובר על סלט עם חתיכות דג בפנים.
כזה שממש כיף לשלב בארוחת ערב במהלך השבוע, כשמארחים וגם בארוחת צהריים בימי הקיץ החמים

ברגע שמתגברים על עניין ה'דג' היא הופכת לסופר נגישה ובתכלס אפשר גם לבקש בחנות דגים/בסופר שיפלטו לכםן את הדג ללא העור
למי שלא רוצה לעמוד בתור ובא לו פשוט לשלוף אריזת דגים מהמקרר בסופר בפוסט הזה צירפתי סרטון + דגשים של איך לפלט דג ולחתוך לסביצ'ה

סביצ'ה דג קל ומרענן

סביצ'ה
סביצ'ה

מתחילים עם טיפול בדגים:
לוקחים שני פילטים של דג ומורידים מהם את העור. אם אתם קונים בחנות דגים/מהמעדנייה בסופר אפשר לבקש ממישהו אחר שיעשה את זה. אם אתם קונים פילטים ארוזים, צירפתי סרטון שמראה איך מפלטים את הדג.

בגדול – מחזיקים את הדג בקצה התחתון והצר שלו ועושים חריץ עם סכין כשכיוון הסכין כלפי מטה באלכסון. מתחילים להעביר את הסכין בתנועהקדימה ואחורה כמה שיותר צמוד לעור הדג עד שמגיעים לקצה.
את החלקים הלבנים והקשים לדג מומלץ להוריד כי זה פשוט לא טעים אבל תבדקו אותי אם אתם לא מאמינים 😉

ירקות לסביצ'ה

קוצצים את הירקות:

2 עגבניות, 2 צנוניות, 2-3 גבעולי בצל ירוק, חופן נדיב של כוסברה ופלפל חריף (לא חובה)

ומצלחתים על לאבנה!

סביצ'ה
סביצ'ה
סביצ'ה
סביצ'ה

מתכון לסביצ'ה

מה צריך?

  • 2 פילטים של דג טרי (לא קפוא) 
  • 2 עגבניות קשות
  • חופן גדוש של כוסברה טרייה
  • 2 גבעולי בצל ירוק
  • 2 צנוניות
  • פלפל חריף – שלם או חצי תלוי כמה חריף אתם אוהבים
  • תיבול: 3-4 שמן זית, מיץ מלימון וחצי , מלח ופלפל גס

אפשרויות לדג: לברק, דניס, בס, מוסר, בורי
אפשר כל דג בתכלס אבל אלו בעיני יותר מתאימים מבחינה קולינרית. 

איך מכינים?

  1. אם קניתם פילטים ללא העור – חותכים לקוביות קטנות בערך בגודל של סנטימטר על סנטימטר.
    אם קניתם עם העור – מפלטים וחותכים
  2. קוצצים את הירקות- עגבניות, צנוניות, בצל וכוסברה
  3. מערבבים את הירקות וקוביות הדג ומתבלים לפי הטעם.
מחכים כ5-10 דקות לספיגת טעמים ואוכלים!

'מעשיטיפ'

  • דגים – דגים 'שמנים' מכילים יותר אומגה 3 ולכן מומצלים יותר לצריכה. למשל סלמון, בורי, בס, פורל, לברק, לוקוס, דניס
  • גיוון – בעונה גם אבוקדו ישתלב פה מעולה
  • הצעת הגשה – כיף ממש להגיש מעל צלוחית לבנה ואפשר להוסיף שקדים פרקוסים מעל לאקסטרא קראנצ'!
  • כמויות – הכפילו כמויות לפי כמות הסועדים

בתיאבון!

הכנתם? אל תשכחו לתייג אותי באינסטוש [email protected]

שתפו ב:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב pinterest
Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.