איך אוכלים בחגים?

המדריך שיכניס אתכם לפרופורציות לגבי 'סיטואציית' החגים וייתן לכם נקודות שימושיות למחשבה

איך אוכלים בחגים?

כמה שהנושא הזה מטריד אותנו בכל פעם שאנחנו נכנסים ל'גל' כזה של חגים
אנחנו משוכנעים שיש איזשהי דרך קסומה לצלוח את ה'בעיה' הזאת שנקראת חגים

רק אם נוכל לשמור לא לאכול יותר מידי בארוחת החג, אם נימנע מהקינוח, מהמטוגן או מהמאכל המושחת ההוא שם על השולחן…. אפשר גם לקזז את כל האוכל באיזה אימון טוב אחרי

ככה בטוח נצליח 'לעבור את החגים בשלום'

בגלל כל מיני אמונות שיצרנו לעצמנו עם השנים ובגלל השפעות מהסביבה הקרובה, מהרשתות החברתיות ואמצעי התקשורת השונים אנחנו מרגישים כאילו אנחנו צריכים להישמר מפני החגים ולנקוט אמצעי זהירות מיוחדים כדי שלא יקרה לנו כלום ושחס וחלילה לא נעלה במשקל

אבל האמת שפה טמונה הבעיה או יותר נכון הבלבול
אנחנו מתייחסים לחגים כאילו שהם איזה אתגר או משימה קשה שצריך להיאבק כדי לצלוח
בכך אנחנו מתרכזים במאמץ ובקושי ומפספסים את ההנאה המלאה מהחוויה

בתכל'ס התחושה הזו עולה לנו גם לפני סופ"ש, אירוע מיוחד
או כל דבר שהגדרנו בפני עצמנו שהוא לא חלק מהשגרה שלנו

אנחנו מתעלמים לגמרי משאר התפקידים החשובים שיש לאוכל פרט ל'מענה לצורך פיזיולוגי'
אוכל הוא גם חלק מתרבות, חוויה, מסורת, משפחה, חברה, רגש…

אם נחשוב על זה לרגע – אירועים ש'לא בשגרה' הם חלק מהשגרה שלנו
אם זה עוגה שמישהו הביא למשרד, משהו מתוק שמחכה על השיש בבית
או דודא שלנו, של חבר או בן משפחה לאיזה פיצה טובה ככה בערב

האירועים האלה הם חלק בלתי נפרד מחווית החיים שלנו ומהחוויה שלנו עם אוכל

אבל בכל זאת, ערב חג וזה... מה עושים?

1. מקבלים

מקבלים את העובדה שככל הנראה נאכל היום יותר ממה שאנחנו רגילים וזה בסדר
זה חלק מהחוויה , מהאווירה ומהכיף שיש לאוכל להציע לנו

2. משחררים

מכירים את זה שבארוחות גדולות יש איזה מין תחושת FOMO שאם לא נטעם מהכל נפספס פה איזה משהו היסטרי?
ואז מה קורה? אנחנו אוכלים עד לכדי פיצוץ כדי לטעום מהכל ויוצאים עם כאב בטן והרגשה פחות כיפית מהארוחה.

מה אפשר לעשות?
קודם כל – כנראה שחלק מהמאכלים נמצאים גם ביומיום, במיוחד מהאזור של התוספות אז כבר אפשר לשחרר חלק מהלחץ
ודבר שני – אי פעם נתקלתם בארוחת חג בה לא היו שאריות??

אפשר להחליט שאת חלק מהדברים אוכלים בארוחה ביום שאחרי.
זה הרי ידוע שיש דברים שאיכותם הקולינרית הולכת ומשתבחת במקרר. 
במיוחד תבשילים ארומטיים כאלה, אז בכלל הרווחתם!

אם אתם חוששים שלא יישאר – בקשו מהמארחים לשמור לכם מנה בצד למחר, אני בטוחה שהם ישמחו לעשות זאת!
אני יודעת שזה יכול להישמע מוזר אבל זה חלק מלהעלות את השיח על אוכל לרמה הבאה
וחלק מלדאוג לעצמכם שתוכלו ליהנות מהחוויה בלי להרגיש שפספסתם

3. בוחרים

ברור שאפשר לאכול הכל מהכל ובאותה ארוחה אבל השאלה היא האם באמת בא לנו מהכל?
והאם אחרי שנאכל הכל מהכל נצליח להישאר עם תחושת ההנאה מהאוכל הטעים של החג?

בתור התחלה אפשר לשאול את המארח או את עצמכם אם אתם מארחים – מה יש לאכול.
ברגע שיש לנו את התמונה הגדולה נוכל כבר להתחיל לחשוב על מה בא לנו ולמה אנחנו רוצים 'לשמור מקום' כדי לא לסיים את הארוחה מפוצצים ובתחושת אי נוחות

נסו לשים לב מה הכי בא לכם כרגע, בארוחה הנוכחית

אולי אנחנו יותר באווירה של סלט חסה וסלט עגבניות ופחות באווירה לסלט כרוב או סלק,
אולי בא לנו תוספות יותר פירוריות כאלה כמו אורז או משהו יותר עיסתי כמו פירה אולי גם וגם
ובעצם אולי כדאי שנחשוב איזה מנות עיקריות בא לנו ולפי זה נבחר את התוספת/ות שמשתלבות עם זה טוב בביס?

בשורה התחתונה – תסתכלו מה לארוחה יש להציע לכם ותחליטו מה הכי בא לכם לאכול עכשיו. מה ישתלב לכם הכי טוב בביס ומה יגרום לכם לתחושה הכי גדולה של סיפוק והנאה מאוכל!

4. איך אפשר שלא לסיים עם הטיפ  שאני בטוחה שכבר שמעתם מלא פעמים: אל תגיעו מורעבים לארוחה!

לא סתם הטיפ הזה נמצא בכל מקום והוא רלוונטי גם לשאר האירועים שציינתי קודם.
תחשבו על עצמכם כשאתם רעבים ועוד שנייה אוכלים את האדם הראשון בדרככם
הסיכוי ליהנות מארוחת החג על כל מטעמיה הוא קלוש
אנחנו שואבים מהצלחת במהירות האור, מעמיסים כמויות אוכל שיפצו על הצום במהלך היום
ואם הספקנו להרגיש את הטעם של אחד המאכלים זה ממש בונוס

ברגע שאנחנו מגיעים לארוחה רגועים נוכל ליהנות יותר מהחברה, מהחוויה, מהמסורת וגם מהאוכל עצמו

לסיכום

אירוע כמו ארוחת חג יכול להיות מלחיץ בגלל כל מיני אמונות שיש לנו עם עצמנו ובגלל השפעות שונות של הסביבה והרשתות החברתיות הגורמות לנו להתייחס אליו בתור משהו נורא שיש להיזהר מפניו.
בתכל'ס 'האירוע' הזה נמצא סביבנו ביומיום גם אם בהיקף קטן יותר

אז תקבלו את זה שככל הנראה תאכלו יותר ממה שחשבתם ומתוך זה תעשו את הבחירות שהכי מתאימות לכם, למטרות שלכם ולתחושה איתה הייתם רוצים לצאת מהארוחה.

ועכשיו למדריך המתומצת למי שממש קשה לו לקרוא באריכות למרות שממש כדאי:

1. קבלו את העובדה שאתם הולכים לאכול יותר ממה שאתם אוכלים בדרך כלל

זה חלק מהאווירה , מהמסורת ומהחוויה של החג! תיהנו מזה!

2. שחררו את הFOMO

לא חייבים לאכול הכל מהכל באותה ארוחה
בתכלס זה גם לא תמיד כזה כיף ויכול להוביל לכאב בטן שיוציא לכם את כל ההנאה מהאכילה.
תזכרו שהאוכל לא הולך לשומקום ושהוא יכול לחכות לכם למחר במקרר. אל תשכחו שיש תבשילים שמשתבחים במקרר אז בכלל הרווחתם

3. תבחרו את המאכלים שהכי בא לכם לאכול

תסתכלו מה לארוחה יש להציע לכם ותחליטו מה הכי בא לכם לאכול עכשיו. מה ישתלב לכם הכי טוב בביס ומה יגרום לכם לתחושה הכי גדולה של סיפוק והנאה מאוכל

4. אל תגיעו מורעבים לארוחה

הטיפ שחוזר על עצמו בכל טקסט וטקסט המדבר על אכילה בחגים. לשם שינוי  מדובר בטיפ שאפילו יכול להיות שימושי! אם תגיעו רעבים לארוחה, תשאבו את כל מה שמולכם ותאכלו לא קצת מעבר למה שרציתם, אלא הרבה מעבר הסיכוי שלכם ליהנות מהארוחה הוא קלוש.
לכן, תגיעו רגועים ונינוחים לארוחה כדי שתוכנו ליהנות ממנה על כל גווניה הקולינריים, התרבותיים והמסורתיים

לסיכום 

אירוע כמו ארוחת חג יכול להיות מלחיץ בגלל כל מיני אמונות שיש לנו עם עצמנו ובגלל השפעות שונות של הסביבה והרשתות החברתיות הגורמות לנו להתייחס אליו בתור משהו נורא שיש להיזהר מפניו.
בתכל'ס 'האירוע' הזה נמצא סביבנו ביומיום גם אם בהיקף קטן יותר

אז תקבלו את זה שככל הנראה תאכלו יותר ממה שחשבתם ומתוך זה תעשו את הבחירות שהכי מתאימות לכם, למטרות שלכם ולתחושה איתה הייתם רוצים לצאת מהארוחה.

שתפו ב:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב pinterest
Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.